Saya Pengedar Shaklee Anda Di Melaka ID : 889793

Saya Pengedar Shaklee Anda Di Melaka ID : 889793

iklan

Followers

tinggalkan jejakmu

Thursday 12 April 2018

Blog dah bersarang, Alhamdullilah aku disahkan hamil kembar...

Lama dah tak update blog.... rindu rasenya nak berkongsi...

Alhamdulillah insyallah bulan 7 ni ahli keluargaku bertambah.... bukan 1 tapi 2... aku disahkan hamil twin... memang selalu berangan bestnya kalau dapat anak kembar... ha hamik Allah pun makbulkan..

Sebelum ni memang aku merancang sendiri dengan makan maajun anggun bistari (MAB) tapi bila rase macam dah tua dan tengok anak kedua ku pun dah nak masuk 3 tahun rasenya elok la merancang untuk mengandung lagi. Kalau tunggu lagi usia pun makin tua. Jadi apa lagi stop la makan MAB tup tup lepas stop je terus mengandung.... sejak jadi pengamal tegar supplement SHAKLEE ni memang senang nak lekat kalau dulu 5 tahun aku tunggu...

Aku perasan aku mengandung bile aku berus gigi rase mual je, walaupun mase tu period aku belum lewat pun. Apalagi bile rasa badan lain macam terus amik UPT test... memang sah mengandung tapi lain lagi satu tu tak clear sangat.

Tunggu lagi 2 minggu, masa birthday aku 30/11/2017 baru pegi klinik pakar wanita liu & vincent untuk confirmkan. Setiap kali hamil memang kat situ la pegi scan untuk confirmation. Mase scan tu Dr Liu ckp confirm mengandung baru 5 minggu dan mungkin 1 je.

26/12/2017 baru pegi klinik kesihatan buat buku, masa scan tu Dr excited ckp eh ada 2 la... awak mengandung kembar.. betullah tekaan anak sulung ku sebelum ni die kate ade dua baby dalam perut ummi. Apalagi lepas tu punya la gembira telefon encik suami.


ni gambar klinik kesihatan
Bermula la episod mengandung kembar... Sekarang dah 24w tapi kalau tengok tuan badan dah macam orang nak bersalin.

Ramai yang tanya ada keturunan kembar ke? kalau sedara jauh tu ramai la tapi keluarga terdekat tak ada la pulak... mungkin ALLAH nak bagi anak ramai sebab aku dah dua kali bersalin cezer insyallah ini yang last.

Bagi rakan-rakan yang masih berTTC semoga ada rezeki anda untuk menimang cahaya mata. Doa, usaha dan tawakal. Insyallah allah akan makbulkan samada cepat atau lambat.

Rasanya sejak menjadi pengamal tegar supplement ni dengan izin ALLAH memang makin subur kalau tak control memang boleh mengandung tiap-tiap tahun.... tapi apa nak buat aku insan istemewa yang dipilih hanya boleh bersalin secara pembedahan je jadi tak boleh la nak mengandung setiap tahun hehehehe...

Doakan semoga aku selamat melahirkan si kembar ye...






No comments:

Post a Comment